Vatan bilgisayar mahkeme kararını uygulamıyor

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


barbunyaza

Asistan
Katılım
25 May 2012
Mesajlar
211
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba, size Vatan bilgisayar ile 3 senedir aramda geçen ürün değişim sorununu anlatmak istiyorum.


03.10.2012 tarihinde Vatanbilgisayarın internet sitesi üzerinden almış olduğum MSI GE60 marka bilgisayarımı 02.12.2012 , 06.03.2013 , 11.04.2013 , 25.06.2013 tarihlerinde mavi ekran hatası ve diğer çeşitli hatalardan dolayı ilk seferinde Vatanbilgisayar aracılığı ile daha sonrakilerde direk posta ile MSI yetkili servisine gönderdim. 25.06.2013 tarihinde bilgisayarımın 1 sene içinde aynı hatayı 4 defa vermesi nedeniyle bilgisayarımın değişimini talep ettim. Bilgisayarımdaki arızaların hiç biri giderilmediği gibi değişim talebine de kayıtsız kalındı.


08.08.2014 tarihinde bu sebeblerden dolayı Tüketici sorunları hakem heyetine başvuruda bulundum. 10.11.2014 tarihinde tüketici hakem heyeti bilirkişisi diz üstü bilgisayarda imalat hatasına bağlı anakart donanım arızası olduğunu tespit etmiş, tüketici hakem heyetide bilgisayarın aynı marka modelde bir yenisi ile değiştirilmesine karar vermiştir. 19.12.2014 tarihinde bilgisayarımın değiştirilmesi talebi ile vatan bilgisayara dilekçe gönderdim, cevap alamadım. 25.12.2014 tarihinde Vatanbilgisayar dava konusunun sadece satıcısı olduğunu belirtip davanın üretici/ distribütörü/ ithalatcısı olan Pentateknolojilerine ve Mobilteliletişimhizmetlerine ihbar edilmesi yönünde Tüketici hakem heyeti kararına itiraz etmiştir. Burada Vatanbilgisayar iki farklı adres göstermiş olup her hangi bir sorumluluktanda kaçınmaktadır. Faturam Vatanbilgisayara ait olmasına rağmen beni hiç bir ilişiğim olmayan farklı firmalara yönlendirmektedir.


Bu durumu bir örnekle açıklamak istiyorum. Herhangi bir marketten bir ürün aldığınızı düşünün bu bir elma olabilir ekmek olabilir çikolata olabilir vs. Diyelim ki bu bir amasya elması, aldınız eve geldiniz çocuklarınıza yediriceksiniz tam kestiniz ve kurtlu çıktı. Baktınız diğer elmalarda kurtlu sonra dediniz ki markete gidip geri verelim hepsi kurtlu çıktı bunların. Markete gittiniz durumu anlattınız o güzelim amasya elmalarını yiyemediniz vitaminini almadınız güzel bir şekilde elmalardan faydalanamadınız ve geri vermek hatta kurtlu olmayanları ile değiştirmek istiyorsunuz. Fakat market çalışanı size değişimi yapamayacağını ama eğer Amasyaya gidip üretici firmayı bulursanız onlara başvuru yapabileceğinizi söylüyor. Yada çikolata aldınız ve bozuk çıktı market size diyorki git kardeşim güney amerikaya orda üretiliyor bu çikolata orada değiştir. Vatanbilgisayarın yaptığı şey tam olarak bu.


Bunun üzerine mahkeme benden bilirkişi raporu için bilgisayarımı istedi ve 06.04.2015 tarihinde mahkemenin bilirkişisi 'cihaz üzerinde imalat hatasına bağlı donanım arızası mevcuttur' raporunu verdi. 14.05.2015 tarihinde mahkeme Vatanbilgisayarın bana açmış olduğu ve tüketici hakem heyeti kararına itiraz ettiği davayı red etti. Dolayısı ile Tüketici hakem heyetinin vermiş olduğu karar onandı. Temyiz yolu açık olmasına rağmen Vatanbilgisayar temyize gitmedi. 02.07.2015 temyiz için son gündü.


03.07.2015 de defalarca Vatanbilgisayarı aramama rağmen hiç bir şekilde telefonlarım açılmadı. Bugun 06.07.2015 Vatanbilgisayar ile yapmış olduğum görüşmede bana hala ithalatçı firmadan onay alamadıkları için değişim işlemini yapamayacaklarını söylediler. Bende kendilerine faturamın Vatanbilgisayara ait olduğunu Vatanbilgisayarın diğer firmalarla ilişkisinin beni bağlamadığını anlatmama rağmen her hangi bir olumlu cevap alamadım.


Sonuç olarak; sorun herhangi bir Vatanbilgisayar çalışanı ile alakalı olmayıp direk şirketin kendisi ile alakalıdır. Vatanbilgisayar bizzat muhatap olmasına rağmen sorumluklarından kaçınmış ve 3 yıldır işi yokuşa sürerek müşterisini mağdur etmiştir. Şu anda da bilgisayarın değiştirilmesi mahkeme kararı ile kesinleşmişken hala bilgisayarı değiştiremeyeceğini söylemektedir. Amacım birdaha Vatanbilgisayardan alışveriş yaparken 2 kere düşünmeniz ve çevrenizdekileri bilgilendirmenizdir. Varsa ekşi, inci, uludağ yada diğer sözlüklerde, paylaşım yapmanızı rica ediyorum. Hatta mümkünse Vatanbilgisayarı arayıp direk şikayette bulunmanızı istiyorum. Şimdiden teşekkürler.
 

Lazzz

Rektör
Katılım
15 Şub 2014
Mesajlar
15,166
Puanları
113
Konum
☛ ☾★ ☚
Öncelikle geçmiş olsun, böyle istisnalar çıkabiliyor yada benim gibi iyi sonuç alan istisnalar çıkabiliyor. Daha dün Vatan bilgisayardan Korkmaz Tost makinesi aldım, 270 TL öndendi, eve geldiğimizde makinenin granit kısmında aşınma olduğunu gördüm, mağazayı aradım yenisini getirdiler.

Sizin olayınıza gelince arızalanan bilgisayar vatanı bağlamaz ki vatanda parasını ithalatçıdan alacak. Vatannın yaşamış olduğu iç karışıklık yüzünden sizin işinizde karışmış bence.
 

lotusadana

Asistan
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
418
Puanları
43
icraya verin. Onlar uğraşsın. Masraflar da onlara kalır.
 

bsenturk

Üyecik
Katılım
6 Tem 2015
Mesajlar
23
Puanları
3
Sırf cevap yazmak için üye oldum.

Vatan bilgisayar sonuna kadar haklı. Siz ise haksızsınız. Vatan bilgisayarın dediği gibi distribütör firmaya ürünün değiştirilmesi için başvurmanız gerekir. Vatan bilgisayar sadece satıcı. Bir ürünü hangi firma ithal ederse garantisini sağlamaklada yükümlü olan odur. Üç sene boş yer uğraşmışsınız.
 

lotusadana

Asistan
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
418
Puanları
43
Emeklerine yazık olmuş. Yani üye olmak için.
Bunu yazmak için mi....
 

lotusadana

Asistan
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
418
Puanları
43
6502 sy kanun md. 11 (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
 

Lazzz

Rektör
Katılım
15 Şub 2014
Mesajlar
15,166
Puanları
113
Konum
☛ ☾★ ☚
Sırf cevap yazmak için üye oldum.

Vatan bilgisayar sonuna kadar haklı. Siz ise haksızsınız. Vatan bilgisayarın dediği gibi distribütör firmaya ürünün değiştirilmesi için başvurmanız gerekir. Vatan bilgisayar sadece satıcı. Bir ürünü hangi firma ithal ederse garantisini sağlamaklada yükümlü olan odur. Üç sene boş yer uğraşmışsınız.
Maldan satıcı sorumludur. Yalnızca distiribütör değil.
 

grkn-g

Doçent
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
884
Puanları
0
vatanın sorumluluğu yok ilk kutuyu açtığınızda problem olsa okey ama kullanımdaki garantiyi vatan bilgisayar vermiyorki boşuna vatanı mahkemeye falan vermeyin boşuna dava avukat parası ödersiniz, distribütör yada yetkili servis hangi firma ise muhatabınız orasıdır
 

Mg.

Profesör
Katılım
18 Ocak 2010
Mesajlar
2,076
Puanları
38
Geçenlerde bu vatan beni de uğraştırdı. Kutuyu açıp ekran kartını taktım uyum sorunu oldu benim pc eskiydi biraz. Git gel git gel de yapa yapa müdürün insafına denk gelip olayı çözdük. Aldılar ürünü geri ama para iadesi yapmadılar buna da şükür. Siz de umarım tez vakit çözersiniz
 

beyzabetül

Profesör
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
3,152
Puanları
83
mağduriyetinizi şikayetvar.com sitesine yazın belki ilgilenirler en azından tüketici bilinçlenmiş olur
 

kestal

Doçent
Katılım
17 Mar 2013
Mesajlar
854
Puanları
28
Tamam satın alınan malın değişim/iade veya arıza kısmı ithalatçı firma yapacak bu yönden Vatan haklı fakat bu işlemleri yapma için aracılığı Vatan yapacak.Satarken nasıl aracı sayıyorsan kendini garanti kapsamında da aracı olup bütün gönderim işlemlerini yapıp kullanıcıya bir iş bırakmamalı.Bu yönden arkadaş sonuna kadar haklı.
 

EnverYigit

Profesör
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,546
Puanları
38
O kadar internetten alışveriş yaparım, çok yaşadım bu iade işlemlerini. Hepsinde aldığım yer para iadesi yaptı (4-5 ay sürmüştü bir tanesi). Yok distribütör vs demedi hiçbiri, para mı iade yada çek olarak geri verdiler. Vatan burada sana hediye çeki vermesi gerekli diye düşünüyorum. Şikayetvar a yazmışsındır herhalde bu süre zarfında. Garanti belgesinde hangi distribütör yazıyor ona aç birde dava?
 

Toughwolf

Asistan
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
139
Puanları
0
Sizin olayınıza gelince arızalanan bilgisayar vatanı bağlamaz ki vatanda parasını ithalatçıdan alacak. Vatannın yaşamış olduğu iç karışıklık yüzünden sizin işinizde karışmış bence.

Sırf cevap yazmak için üye oldum.

Vatan bilgisayar sonuna kadar haklı. Siz ise haksızsınız. Vatan bilgisayarın dediği gibi distribütör firmaya ürünün değiştirilmesi için başvurmanız gerekir. Vatan bilgisayar sadece satıcı. Bir ürünü hangi firma ithal ederse garantisini sağlamaklada yükümlü olan odur. Üç sene boş yer uğraşmışsınız.

vatanın sorumluluğu yok ilk kutuyu açtığınızda problem olsa okey ama kullanımdaki garantiyi vatan bilgisayar vermiyorki boşuna vatanı mahkemeye falan vermeyin boşuna dava avukat parası ödersiniz, distribütör yada yetkili servis hangi firma ise muhatabınız orasıdır
Neye gore vatan bilgisyari hakli buldunuz bilgilendirirseniz sevinirim.6502 ve 4077 sayili tuketici yasalarina gore ayipli maldan satici 1. derece sorumludur. Tuketici isterse mal hakkindaki yasal hakkini distiributor veya ureticiden temin edebilir. Ama bu tamamen tuketicinin keyfine kalmistir. Satici problemi cozmekte oncelikli yukumludur. Bu konuda yargitay 13. dairesinin acik karari mevcuttur. Kisa bir arama ile gorulebilir. Ayrica arkadas mahkeme kararina sahip oldugunu da soylemis.
 

Lazzz

Rektör
Katılım
15 Şub 2014
Mesajlar
15,166
Puanları
113
Konum
☛ ☾★ ☚
Neye gore vatan bilgisyari hakli buldunuz bilgilendirirseniz sevinirim.6502 ve 4077 sayili tuketici yasalarina gore ayipli maldan satici 1. derece sorumludur. Tuketici isterse mal hakkindaki yasal hakkini distiributor veya ureticiden temin edebilir. Ama bu tamamen tuketicinin keyfine kalmistir. Satici problemi cozmekte oncelikli yukumludur. Bu konuda yargitay 13. dairesinin acik karari mevcuttur. Kisa bir arama ile gorulebilir. Ayrica arkadas mahkeme kararina sahip oldugunu da soylemis.
Şimdi sen yanlış yere gittin kardeşim. Ürün arıalandıysa garanti belgesindeki servise götüreceksin diğer gönderdiklerin gibi, garanti servisi değişim talebine onay vermedıyse tükerici hakem heyeti kararını oraya yazılı olarak bildirirsin, yine mi senı haklı bulmadı garanti, mahkemede bu garantı servisine dava açaçacaktın vatan'a değil. Garanti sağlayıcısına dava açmış olsan mahkeme de senin lehine sonuçlandıys ver hacize gerisini hacizciler halletsin.
 

promidal

Profesör
Katılım
18 Eki 2011
Mesajlar
1,105
Puanları
38
tüketici kanununa göre satıcı, distribütör/ithalatçı ve üretici firma satılan maldan ortak sorumludur. yani vatan bilgisayar sorumluluk almam diyemez. ayrıca yine aynı kanuna göre müşteri ürünün değişimini yada fatura bedelinin iadesini talep edebilir. elinizde lehinize bir mahkeme kararı olduğuna göre fatura bedelini icra kanalıyla talep edebilirsiniz. hatta herhangi bir vatan mağzasına gidip kasa haczi yapabilirsiniz..
 

Toughwolf

Asistan
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
139
Puanları
0
Şimdi sen yanlış yere gittin kardeşim. Ürün arıalandıysa garanti belgesindeki servise götüreceksin diğer gönderdiklerin gibi, garanti servisi değişim talebine onay vermedıyse tükerici hakem heyeti kararını oraya yazılı olarak bildirirsin, yine mi senı haklı bulmadı garanti, mahkemede bu garantı servisine dava açaçacaktın vatan'a değil. Garanti sağlayıcısına dava açmış olsan mahkeme de senin lehine sonuçlandıys ver hacize gerisini hacizciler halletsin.
Arkadasin urunu birden fazla kere arizalanmis ve senin dedigin gibi her seferinde garantiye gondermis. Bu noktadan sonra urun ayipli mal durumuna dusmus. Arkadas bunu bilirkisi ile de desteklemis. Bu konuda yasa(linkini vermistim 6502 ve 4077 ) diyor ki,

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Ayni yasanin devaminda diyor ki;

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
Yani garantiyi veren uretici ve distributor bile yasal sorumluluktan bir sekilde kacabilirken, satici kacamaz.
barbunyaza yasaya bakinirken gordum. Tazminat talep etme hakkin da dogmus olabilir. Kolay gelsin. InsaAllah kisa surede sorununu cozersin.
 
Üst
stat counter