Seo Nedir ?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


REDFOKS

Kürşad'ın Kırkıncı Çerisi Ϝ ϓ ſ Ϟ
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,295
Puanları
63
Seo; Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir.



İngilizce kısaca SEO olarak ifade edilmektedir.Bununla birlikte arama motorları, arama sonuçlarını listelerken algoritmik bir yapı kullanmaktadır. Bu nedenle web geliştiricileri yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya dikkat ederek oluştururlar. İnternetin ekonomik anlamdaki gücünün artması neticesinde hızla yaygınlaşmaya başlamıştır.

Wiki
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Iyi günler basit olduğuna inandığım ama cevabini bi türlü buladigim bir soru sormak istiyorum cevaplarsaniz müteşekkir kalırım...
Dep dostu linklerine aslını nasıl gorebilirm var mi bi yolu yavaş işleyen siteler de anlık olarak görünüyor ama normal sitelerde görünmüyor
Vbluettin,mybb, vb hiç fark etmez şimdiden teşekkür ederim
 

mrsandman

Üyecik
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
4
Puanları
0
2013 yılına gelindiğinde SEO, eskiden olduğu gibi “herhangi bir siteyi bellirli anahtar kelimelerde ilk sayfaya taşımak” demek değil. SEO Nedir sorusunun doğru cevabı ise, Arama Motorlarının, özellikle Google’ın İnternet sitelerini doğru, kolay ve en iyi (optimize) şekilde okumasını/taramasını/tanımasını sağlamak.
Doğru SEO Hizmeti
Kısaca, günümüzde arama sonuçlarında ilk sayfada ya da üst sıralarda gözükmek için, Google’ın açıklarını iyi bilen bir SEO Uzmanı ya da Webmaster ile çalışmak yeterli olmuyor. Hatta SEOcu mantığıyla yoğun bir backlink çalışması görmüş siteler şu an bu durumdan kurtulmak için, yine aynı SEOculardan yardım alıyorlar.
Eski Tip SEOcu – Webmaster
Sitenize hit (yüksek sayıda ziyaretçi – klik) alabilmek için genel olarak yapılan çalışmaya Dijital Pazarlama (Online Marketing) demek daha doğru olur. Arama Motoru Optimizasyonu-SEO, SEA (Arama Motoru Reklamcılığı-Adwords), Sosyal Medya (Facebook, Twitter vs.) ise Dijital Pazarlamayı oluşturan elementlerden en önemlileridir.
Sosyal Medya
Eski ve yeni SEO arasındaki farkı açıkça belirttikten sonra, “Doğru SEO Politikaları nelerdir? Hangi Çalışmalar Yapılmalıdır?” sorularını cevaplamak gerekiyor.
Doğru politikayı Bloglar özelinde Tasarımın (Design) kullanıcıyı çekmesi ve Google tarafından rahat okunması, Sosyal Medya’da aktif ve etkileşimde olması, özgün/niş ve dikkat çeken içerik üretmesi gibi özetleyebiliyorken; Online Alışveriş/E-Ticaret Siteleri için bunu söyleyebilmek güç.
SEOkolog’da, bu konuların detaylarını ele alan güncel makalelere ve incelemelere ulaşabileceksiniz; SEOkolog’un kurulma amacı bu.


E-Ticaret SEO

Arama Motoru Optimizasyonu konusunda E-Ticaret Sitelerine, Kurumsal veya Büyük Çaplı İşlereayrı bir parantez açmak daha doğru olur.
E-Ticaret Sitesi kurmak ve İnternet’teki potansiyel müşterilerine sadece Reklam (Adwords) vererek değil, Organik (Arama Sonucu) olarak da görünür olmak isteyen Girişimcilerin, sitenin yapım aşamasından itibaren Dünya’daki Arama Motoru Optimizasyonu trendlerini iyi bilen ve devamlı takip eden, Türkiye’de yapılmış tüm eski SEO taktiklerinin günümüzde geçersiz, hatta yanlış olduğunun farkında bir SEO Uzmanı ile çalışması gerekiyor.
SEO Uzmanı
Not olarak 2013 şartlarında SEO Uzmanıyla çalışmanın ya da eski taktiklerle SEO yapmanın yalnız başına yeterli olmadığını bir kez daha vurgulamak doğru olur. En azından bir SEO Uzmanına danışmak, sitenin geleceği ve durumu hakkında gerçekçi fikirler ve beklentiler edinmenizi sağlar.

Ürününü Google’da pazarlamak isteyen E-Ticaret Siteleri için Adwords (Arama Motoru Reklamları) maliyetlerini düşünürsek, Organik Sonuçların (SEO) ilk sayfasında, hatta ilk sıralarında gözükmenin ne kadar değerli olduğunu kestirebiliriz.
Google İlk Sayfa
Arama Sonuç Sayfasında üst sıralarda olmanın değerini, “Keyword Tool” olarak geçen, Google’ın aranan kelimeler hakkında aylık veriler sunduğu Google Kelime Aracı’ndan alınan verilerle rahatlıkla gösterebiliriz.

Google.com.tr – “LED TV” Anahtar Kelimesi Aylık Arama Hacmi (Geniş Eşleşme – Tam Eşleşme)

Kaynak: SEO Nedir? - SEOkolog
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Seo iyidir :) yapmasını bilene :) şimdi seo yapcam diye filtrelemeye yakalanmak daha kötü oluyor :)
 

theramma

Üyecik
Katılım
28 Şub 2014
Mesajlar
25
Puanları
0



SEO ingilizce Search Engine Optimization’ ın kısaltmasıdır. Türkçesi “Arama Motoru Optimizasyonu” dur. Web sitesinin istenen kelimelerde organik arama sonuçlarında (doğal, para ödenmeyen) üst sıralarda çıkması için yapılan çalışmalardan oluşur. Buradaki amaç da sitenizin ziyaretçi sayısını artırmaktır. Bir anlamda sizi, ürününüzü ya da hizmetinizi arayan müşterilere ulaştırdığı için en etkili çalışmalardan biridir.


“Sitemi Google’da (arama motorlarında) nasıl üst sıralara çıkarabilirim?” sorusunun cevabıdır.
SEO’ yu arama motorlarına verilen reklamlarla karıştırmamak gerekir. Bu yüzden doğal sonuçları ifade eden organik kelimesi kullanılır. Aşağıdaki görselde kırmızı çerçeveli bölümler reklamları, mavi çerçeveli bölüm ise organik sonuçları göstermektedir.



SEO Neden Önemlidir?

Yukarıda da belirttiğim üzere sitenize sizi arayan insanları yönlendirdiği ve ziyaretçi sayınızı artırdığı için önemlidir. Önemini daha iyi anlamanız için bazı istatistikler paylaşmak istiyorum.


İnternet kullanıcılarının %78 i ürün araması yapmaktadır.
Kullanıcıların %70 i organik arama sonuçlarına tıklamaktadır.
Kullanıcıların %75 i arama sonuçlarında ikinci sayfaya geçmemektedir.
İlk 3 sırada görünen siteler tıklamaların %80 ini almaktadır.
Arama Motorları Ne İş Yapar, Nasıl Yapar?


Arama motorlarının amacı kullanıcılarına aradıkları doğru içeriği hızlı şekilde sunmaktır. Bunun için öncelikle sitenizi bot denilen programları ile ziyaret ederler. Sitenin içeriğini tarayıp bütün sayfalarınıza ulaşmaya çalışır ve bu sayfalardaki içerikleri kaydederler. Bu kaydetme işlemine indeksleme denmektedir. Daha sonra içeriğiniz, sitenizin kodlaması, sitenize verilen linkler gibi yüzlerce kritere göre sitenizi arama sonuçlarında gösterirler.


Arama motorları belirli kurallar doğrultusunda sitenizin sıralamasını belirlerler. SEO çalışmalarının amacı sitenizi bu kurallara uygun hale getirmektir. Bu kuralları oldukça uzun oldukları için başka bir yazıda ele alacağız.


SEO Neleri Kapsar?

Seo çalışmaları temel olarak site içi (on-page) ve site dışı (off-page) olarak ikiye ayrılır. Bir de SEO çalışmalarının tipleri vardır. Bunlar da Beyaz Şapka (White Hat Strategies) ve Siyah Şapka (Black Hat Strategies) yöntemleridir.


Site İçi (on-page) Çalışmalar

Temel olarak sitenizin kod (HTML) yapısı, metinleri, resimleri, hızı gibi tamamen web sitesinin kendi içinde yapılan çalışmalar ile ilgilidir. Teknik detaylara girmemek için fazla detay vermiyorum. Sadece belli başlı önemli maddeleri verip açıklamalarına şimdilik girmeyeceğim:


Başlık (Title) Uzunluğu
Açıklama (Description) Uzunluğu
H (Heading Tags) Etiketleri
Alt Etiketleri
Resim width ve height değerleri
İç Linkler
Stil ve JavaScript Kodları
İçerik Kod Oranı
Dışarıdan Çağırılan Dosyalar
Canonical Kullanımı
Sayfa Hızı
Dosya Boyutları
Dosya Sıkıştırma
Tarayıcı Önbellekleme
Resim Optimizasyonu
Site Haritası
Robots.txt dosyası
Güncellik
Özgünlük
Alanadı yaşı ve süresi


Site Dışı (off-page) Çalışmalar

Çoğunlukla sitenize diğer web sitelerinden verilen linkleri kapsamaktadır. İngilizce backlink olarak geçmektedir. İçerik olarak alakalı siteler, dizinler ve sosyal medya siteleri başlıca çalışma yapılan yerlerdir.


Yazının orijinali için SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir? - Web Tasarım Blogu


SEO Yöntemleri ve Uyarılar




Beyaz Şapka SEO Yöntemleri (White Hat Strategies)

Bu tarz SEO çalışmalarında arama motorlarının kurallarına uygun olarak kullanıcıları da hedefleyen bir anlamda temiz ve doğal çalışmalar yürütülür. SEO çalışması yaparken oyunu kuralına göre oynamaktır. Anahtar kelime analizi, içerik düzenleme, içeriği güncel tutma, backlink çalışmaları gibi olması gereken ve uzun vadeli faydaları büyük olan iyi niyetli bir çalışmadır.


Siyah Şapka SEO Yöntemleri (Black Hat Strategies)

Sadece arama motorlarına odaklanan, kullanıcıları gözardı eden agresif yöntemlerdir. Arama motorunu kandırmak için yapılan ve kısa vadede sonuç verdiği zannedilse de uzun vadede arama motorlarından ceza alınmasına sebep olan çalışmalardır.


Yakın zamanda Google’ ın güncellemesi ile birlikte Türkiye’ deki birçok gazete sitesi arama sonuçlarından çıkarılarak cezalandırılmıştır. Özellikle Google kendini kandırmaya çalışanlar için sürekli güncellemeler çıkarmakta ve ağır cezalar uygulamaktadır.


“UNUTMAYIN! Arama motorlarının amacı kullanıcılarına en doğru sonucu en hızlı şekilde ulaştırmaktır. Bunun önündeki her engeli kaldırırlar.”
SEO Analiz Araçları


Sitenizin arama motorlarındaki durumunu merak ediyorsanız birkaç site adresi verip merakınızı gidermek istiyorum. Öncelikle sitenizin hangi kelimede ne sırada çıktığını takip edebilmeniz için en iyi yol Google Web Yöneticisi Araçlarıdır. Başka bir yazımızda detaylıca anlatacağım bu aracı kullanmıyorsanız web sitenizin yöneticisiyle irtibata geçmenizi tavsiye ederim. Bunun dışında istediğiniz bir kelimede Google sıranızı öğrenmek için Google Sıra Bulucu SEO | Google da kaçıncı sıradayım | Sitem kaçıncı sırada | Amokas: Arama motorlarında kaçıncı sıradayım adresini kullanabilirsiniz.


Google Web Yöneticisi Araçları sitenizde düzeltmeniz gereken daha pek çok konuda sizi yönlendiren bir araçtır. Şiddetle tavsiye ederim.


Sitenizin SEO açısından analizini görmek için de Seo Analiz | WM Aracı başlangıç için size güzel fikirler verebilir.


Uyarılar ve Tavsiyeler

Yazımızın sonunda en çok yapılan hatalar ve atlanılan önemli noktalara ayırmak istiyorum. Umarım faydalı olur.


Size ilk sıra vb. sözler verenlere inanmayın. Hele ki kısa sürede bunu yapacağını söyleyenlerden uzak durun. SEO uzun vadeli ve garantisi olmayan bir süreçtir. İyi bir çalışmayla yükseleceğiniz kesindir ancak hangi sıraya geleceğinizi kimse garanti edemez. Arama motorlarının tüm kriterlerini kimse bilmemektedir. Size bu tarz sözler verenler büyük ihtimalle siyah şapka denilen üçkağıtçı yöntemlere başvuracak ve orta vadede size büyük zararlar verecektir.
Sitenizi sadece arama motorları için veya kendi zevkiniz için yaptırmayın. Profesyonellerden destek alıp kullanıcı ve arama motorunu hedefleyen siteler yaptırın.
İçerik yazmak ülkemizdeki en çok üşenilen işlerden biri. Üşenmeyin kullanıcıyı doyuracak kaliteli içerik geliştirin ve sürekli güncel tutun.
Kalitesiz backlinkler almayın. Piyasada çeşitli ücretlere backlink satan birçok kişi var. Seçiminizi dikkatli yapın.
Üst sıradayım zaten diye aldanmayın. Rakipler boş durmuyor. İlk sıraya çıktım diye çalışmalarınızı bırakmayın.
Sosyal medyayı küçümsemeyin ve etkili şekilde kullanın.
Google business a sitenizi kayıt ettirin.
Anahtar kelime hedeflemeden öne araştırmanızı yapın.
Kopya içerik girmeyin. Yazılarınızı kendiniz yazın, özgün ve kaliteli olsunlar.
 
Üst
stat counter