Saç dökülmesi sorunum

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 1)


Bepob

Profesör
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
3,671
Puanları
83
18 yaşındayım dışardan baksanız öyle saçı dökülen biri demezsiniz ama günde 100 tane normalse benim 200 tel dökülüyor tepeler ve arka tarafdan dökülme oluyor ve iyice canımı sıkmaya başladı.İlerlemesinden korkuyorum.Eczaneden sebamed şampuan aldım iyi geliyormuş bende beğendim 2-3 ay kullanıcam ama sorun ne bilmiyorum sizce ne yapabilrim bu durumla alakalı ?
 

norm_life

Doçent
Katılım
4 Ocak 2011
Mesajlar
655
Puanları
28
ben 21 yaşındayım kafamda saç yok dışarı çıkasım gelmiyor, babam 60 yaşında benden çok saçı var adamın.
 

aata

Üyecik
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
56
Puanları
0
kaya tuzu kili bul 15 gün uygula süperrrrr...
 

goodtornado

Profesör
Katılım
6 Tem 2012
Mesajlar
1,546
Puanları
0
18 yaşındayım dışardan baksanız öyle saçı dökülen biri demezsiniz ama günde 100 tane normalse benim 200 tel dökülüyor tepeler ve arka tarafdan dökülme oluyor ve iyice canımı sıkmaya başladı.İlerlemesinden korkuyorum.Eczaneden sebamed şampuan aldım iyi geliyormuş bende beğendim 2-3 ay kullanıcam ama sorun ne bilmiyorum sizce ne yapabilrim bu durumla alakalı ?
ben 21 yaşındayım kafamda saç yok dışarı çıkasım gelmiyor, babam 60 yaşında benden çok saçı var adamın.
Gecmis olsun. Dermotoloji'ye gidin. Dermotoloji uzmani doktor sorunun cozumu icin tahlil yapmanizi isteyecek. Tahlil recetesi vermezse hatirlatin. Sac dokulmesinin Genetik ,hormon veya hastalik sonucu olup olmadigi yapilacak tahlil ile belirlenir. Dermotolog tahlil sonucuna gore ilac tedavisi verir.
 

Jomolocco

Doçent
Katılım
4 Eyl 2012
Mesajlar
873
Puanları
18
valla bende dokulme yok ama eskiden beri hep seyrek yanlar taraflar ust yaraf kulagima kadar ayni yani . doktora gittim mioksin verdi birde bir yontem varmks yuzde 10 sac tellerini kuvvetlediriyormus onun disinda yontemler ise yaramiyor. en onemlisi bu yontemler hic bir sekilde yeni sac cikarmaz dedi , tek yol sac ekimi olacagini ama yasimi yeteri kadar buyuk ve suan bile dokulmeye musait oldugunu soyledigi icin ileriki yaslarda olacagini soylediz gecmks olsu
 

Bepob

Profesör
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
3,671
Puanları
83
Hocam elbet saçlar dökülüyor zaten benim biraz daha fazla dökülüyor o kadar hani baksan anlamazsın ama 2-3 sene sonra ne olur bilemem tabi benim amacım sadece dökülmeyi azaltmak bu yeterli olacaktır
 

İmPaLaTi

Üyecik
Katılım
20 Şub 2014
Mesajlar
36
Puanları
0
Dostum kan değerlerinde eksiklerin olmasından da kaynaklanabilir, halk tabiriyle 'Kansızlık' varsa saç dökülmesi olabilir. İlk bi dahiliye uzmanına gidip kan tahlili iste bak eyer sonuçlar normalse, cildiyeye görün.

Bu arada sana tavsiyem haftada bir yada iki defa, duş almadan en az yarım saat önce, çay tabağına zeytinyağı koyup, parmağını bandırıp iyice saç diplerine masaj yaparak uygula ve yedir, sonra tamamen tüm saçına sür. İyice bir çeksin sonra öyle duş al. Dökülmeyi fazla engellemez ama var olan kökleri sağlamlaştırır.
 

Jiraiya06

Security Geldi Hanım !
Onursal Üye
Katılım
12 May 2013
Mesajlar
11,561
Puanları
83
Konum
.
Konuyla ilgili öncelikle kafani bugün direk 0'a vurdur daha sonra eczanelerde minoxil sprey satiliyor eczaciya her gun nasil kullanacagini sor ondan al en etkilisi bu
 

Bepob

Profesör
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
3,671
Puanları
83
Dostum kan değerlerinde eksiklerin olmasından da kaynaklanabilir, halk tabiriyle 'Kansızlık' varsa saç dökülmesi olabilir. İlk bi dahiliye uzmanına gidip kan tahlili iste bak eyer sonuçlar normalse, cildiyeye görün.

Bu arada sana tavsiyem haftada bir yada iki defa, duş almadan en az yarım saat önce, çay tabağına zeytinyağı koyup, parmağını bandırıp iyice saç diplerine masaj yaparak uygula ve yedir, sonra tamamen tüm saçına sür. İyice bir çeksin sonra öyle duş al. Dökülmeyi fazla engellemez ama var olan kökleri sağlamlaştırır.

Hocam 1.si bu zeytinyağı olayını bana 1 kişi daha söylemişti ama emin değildim zeytinyağını kafamıza sürsek nasıl arınacak ?

Diğer konuysa ilk bi kan tahtili yaptıracağım sonra saç için hangi bölüme gitmem lazım
 

Karargaht

Dekan
Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
9,284
Puanları
48
Saç dökülme sebeplerine bi bakalım önce:

1-Sağlık sorunu: (erkeklik hormonunun fazla çalışması, guatr, a,b,c,d,e vitmainlerinde ki eksiklik)
2-Genetik: (Ailesel faktörler, ailenizdekilerden farklı bir dökülmeyse bunu geç)
3-Mevsimsel: saçlar kışın daha çok dökülür
4-Stres

Çözümler:
1-Doktora gidip (dermatolog) de ki: ne kadar test varsa yaptırmak istiyorum (erkeklik hormonu, vitamin, guatr (tsh) v.b)
Sonuca göre doktor sana vitamin, hap verir.
2-Genetikse yapacak bişey yok, sadece dökülmeyi yavaşlatırsın ama yine de dökülür. Bunun için evet "Minoxill" kullanmalısın. Günde 2 defa kullanıyorsun (sabah, akşam), 1 kutusu: 53 TL ve sadece 1 ay gidiyor. (Bende kullanıyorum, yarı fiyata buldum :)
 

goodtornado

Profesör
Katılım
6 Tem 2012
Mesajlar
1,546
Puanları
0
Saç dökülme sebeplerine bi bakalım önce:

1-Sağlık sorunu: (erkeklik hormonunun fazla çalışması, guatr, a,b,c,d,e vitmainlerinde ki eksiklik)
2-Genetik: (Ailesel faktörler, ailenizdekilerden farklı bir dökülmeyse bunu geç)
3-Mevsimsel: saçlar kışın daha çok dökülür
4-Stres

Çözümler:
1-Doktora gidip (dermatolog) de ki: ne kadar test varsa yaptırmak istiyorum (erkeklik hormonu, vitamin, guatr (tsh) v.b)
Sonuca göre doktor sana vitamin, hap verir.
2-Genetikse yapacak bişey yok, sadece dökülmeyi yavaşlatırsın ama yine de dökülür. Bunun için evet "Minoxill" kullanmalısın. Günde 2 defa kullanıyorsun (sabah, akşam), 1 kutusu: 53 TL ve sadece 1 ay gidiyor. (Bende kullanıyorum, yarı fiyata buldum :)
Propecia firmasinin cikardigi Finasteride 'yi arastir. Minoxidil kullaniyordum ben de ama dermatologlar artik soyledigim ilaci yaziyor. Prostat tedavisi uzerine yapilan arastirma sirasinda rastgele bulunmus bir ilac.
 

DarKeN

Profesör
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
1,191
Puanları
48
Saç dökülmesi %85 genetik. Engellemek için yapılabilecek şey yok gibi yani saçlarınız eninde sonunda dökülür yok ilaçmış, yok hapmış, vitaminmiş boşa zaman ve para kaybından başka bir şey değil. Sadece dökülmeyi yavaşlatıcı bir takım maddeler var piyasada kullanılabilir tabi saçlar henüz dökülmeden önce. Saç ektirmek bir çözüm olabilir mesela dökülen saçlar için ...
 

MaRZoCHi

Asistan
Katılım
10 May 2010
Mesajlar
120
Puanları
18
Bende de, üst taraflarda yaklaşık 4-5 yıllık seyrelme oldu. Sonrasında sıfıra vurdum şimdi çok rahatım :D Keşke daha önceden sıfırlayaymışım.
Bendeki genetik tabi başka etkenlerde vardır. Yağlanma, zayıf saç teli vs..
 

Bepob

Profesör
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
3,671
Puanları
83
Hani genetik olarak dökülen yok çevrede babamın döküldü oda stresten dolayı zamanında döküldü oda 25 yaşlarında falan genetik olacağını sanmıyorum ama tabi 1-2 hafta bekleyeceğim eğer hala devam ediyorsa doktora gidip tüm testleri yapacağım ve buraya yazarım
 

Karargaht

Dekan
Katılım
14 Kas 2007
Mesajlar
9,284
Puanları
48
Propecia firmasinin cikardigi Finasteride 'yi arastir. Minoxidil kullaniyordum ben de ama dermatologlar artik soyledigim ilaci yaziyor. Prostat tedavisi uzerine yapilan arastirma sirasinda rastgele bulunmus bir ilac.
Kardeşim, lütfen yan etkilerini bir araştır. Özellikle yabancı sitelerde. O ilaca hayır diye bir site bile açılmıştı şimdi adresi bilmiyorum. Gençlerin kullanılmasına karşılar özellikle kısırlık yaptığını söylüyorlardı.
 

goodtornado

Profesör
Katılım
6 Tem 2012
Mesajlar
1,546
Puanları
0
Kardeşim, lütfen yan etkilerini bir araştır. Özellikle yabancı sitelerde. O ilaca hayır diye bir site bile açılmıştı şimdi adresi bilmiyorum. Gençlerin kullanılmasına karşılar özellikle kısırlık yaptığını söylüyorlardı.
Uzman dermatolog ilaci yazdiginda etken maddeye bakmistim. Dedigin gibi bir cok yan etkiye sahip oldugunu gorunce doktor hanima bunu belirttim. Etken maddenin verildigi mg cok onemli dedi. Bu mg'a sahip ilacin gozle gorulur her hangi bir yan etkisi yok dedi. Anlamis olacak ki korkma dedi. Hormonal bir yan etki yasamazsin. Neyse kullanali 6 ayi gecti. Yan etkisini gormedim. Yine de kan tahlili cok onemli. İlaci almadan once testesteron seviyesi normalin 3 kati cikmisti. Bu ilac sac icin gerekli olan hormonu sac koklerinde hapseden bir ozellige sahip. İlk 3 ay her gun aldim. Sonraki zamanda ise haftada 3 gun almaya basladim. Hatirlattigin icin tesekkur ederim.
 

Seyhoo

Yasaklı
Yasaklı
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
8,588
Puanları
113
Konum
Bursa
Arkadaşlar saçlarınızın dökülmemesini istiyorsanız buyrun

1-En önemlisi sağlıklı ve düzenli bir şekilde uyku planı kuracaksınız atıyorum 12 de yatıyorsanız 8 de kalkacaksınız sabahlamayacaksınız bilgsayar başında gereksiz şekilde

2- Düzenli ve dengeli beslenmek. Fast food çikolata şekerli şeylerden uzak durun bu sağlığınızı çok etkiler

3- Her gün yada 2 günde bir saçınızı ŞAMPUANLAMAYIN. Her gün duş alıyorsanızda şampuan kullanmayın su kullanın çünkü saç yağındaki proteinler saçı besler protein ağırlıklı beslenin.

4- Stresten kesinlikle uzak durun moralinizi bozmayın olumlu olun

5- Çavuşu daha az tokatlayın çünkü protein bize lazım olan bişey

6- Bol su tüketin

7- Şampuanınızda asla paraben SLS tarzı raf ömrü uzatıcı köpürtme yardımcı maddeler olmasın.

8- Saçınız yıkarken tırnaklarınızla masaj yapın saç deriniz kanlansın kan dolaşımı olsunki dökülmenin önüne biraz geçebilesiniz

9- Aptal saç besleyici ürünler kullanmayın tamamen PARA T U Z A Ğ I D I R !

10- Duştan çıkınca saçınızı doğal haline bırakın saç kurutma makinasıdır havludur sakın ha

Bunlar en önemlileridir aklıma şuan bunlar geliyor
 

DarKeN

Profesör
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
1,191
Puanları
48
Arkadaşlar saçlarınızın dökülmemesini istiyorsanız buyrun

1-En önemlisi sağlıklı ve düzenli bir şekilde uyku planı kuracaksınız atıyorum 12 de yatıyorsanız 8 de kalkacaksınız sabahlamayacaksınız bilgsayar başında gereksiz şekilde

2- Düzenli ve dengeli beslenmek. Fast food çikolata şekerli şeylerden uzak durun bu sağlığınızı çok etkiler

3- Her gün yada 2 günde bir saçınızı ŞAMPUANLAMAYIN. Her gün duş alıyorsanızda şampuan kullanmayın su kullanın çünkü saç yağındaki proteinler saçı besler protein ağırlıklı beslenin.

4- Stresten kesinlikle uzak durun moralinizi bozmayın olumlu olun

5- Çavuşu daha az tokatlayın çünkü protein bize lazım olan bişey

6- Bol su tüketin

7- Şampuanınızda asla paraben SLS tarzı raf ömrü uzatıcı köpürtme yardımcı maddeler olmasın.

8- Saçınız yıkarken tırnaklarınızla masaj yapın saç deriniz kanlansın kan dolaşımı olsunki dökülmenin önüne biraz geçebilesiniz

9- Aptal saç besleyici ürünler kullanmayın tamamen PARA T U Z A Ğ I D I R !

10- Duştan çıkınca saçınızı doğal haline bırakın saç kurutma makinasıdır havludur sakın ha

Bunlar en önemlileridir aklıma şuan bunlar geliyor
Resmen saç uzmanı mübarek ben yıllardır saçlarıma jöle sürerim her gün duş alırım, şampuanlarım ama bir tane bile dökülme yok saçlarımda 26 yaşındayım her gün de hemen hemen çavuşu tokatlarım ahaha buna analizin nedir :)
 

Seyhoo

Yasaklı
Yasaklı
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
8,588
Puanları
113
Konum
Bursa
Resmen saç uzmanı mübarek ben yıllardır saçlarıma jöle sürerim her gün duş alırım, şampuanlarım ama bir tane bile dökülme yok saçlarımda 26 yaşındayım her gün de hemen hemen çavuşu tokatlarım ahaha buna analizin nedir :)
Arkadaşın dediği gibi %85 genetik ben %15 için bunları yazdım. Yaş 26 olmuş ne iş bu her gün her gün :D

Edit: Çavuşu başkası tokatlıyosa problem yok :D
 

Mr. Depreli

Profesör
Katılım
20 May 2014
Mesajlar
3,138
Puanları
48
Konum
Konya
Arkadaşlar saçlarınızın dökülmemesini istiyorsanız buyrun

1-En önemlisi sağlıklı ve düzenli bir şekilde uyku planı kuracaksınız atıyorum 12 de yatıyorsanız 8 de kalkacaksınız sabahlamayacaksınız bilgsayar başında gereksiz şekilde

2- Düzenli ve dengeli beslenmek. Fast food çikolata şekerli şeylerden uzak durun bu sağlığınızı çok etkiler

3- Her gün yada 2 günde bir saçınızı ŞAMPUANLAMAYIN. Her gün duş alıyorsanızda şampuan kullanmayın su kullanın çünkü saç yağındaki proteinler saçı besler protein ağırlıklı beslenin.

4- Stresten kesinlikle uzak durun moralinizi bozmayın olumlu olun

5- Çavuşu daha az tokatlayın çünkü protein bize lazım olan bişey

6- Bol su tüketin

7- Şampuanınızda asla paraben SLS tarzı raf ömrü uzatıcı köpürtme yardımcı maddeler olmasın.

8- Saçınız yıkarken tırnaklarınızla masaj yapın saç deriniz kanlansın kan dolaşımı olsunki dökülmenin önüne biraz geçebilesiniz

9- Aptal saç besleyici ürünler kullanmayın tamamen PARA T U Z A Ğ I D I R !

10- Duştan çıkınca saçınızı doğal haline bırakın saç kurutma makinasıdır havludur sakın ha

Bunlar en önemlileridir aklıma şuan bunlar geliyor
Çavuşu az tokatlayın. :D
 
Üst
stat counter