İlginç donma sorunu?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
Selam,

İşlemci: AMD Athlon(tm) II X3 435 Processor 2.90GHz
Ram: 4,00 GB
Sistem Türü: 64 bit, windows 7 ultimate
Ekran kartı: Sapphire HD 7770

Arkadaşlar bir sorunum var daha doğurusu uzun zamandır var.

Ekran kartı almadan önce League of Legends oyununda donma sorunlarım vardı, nasıldı diye sorucak olursanız oyun oynarken veya fark etmez boş bir alanda bile birden ekran donabiliyor ama ses takılma gibi sorunlar oluyor, sonra ekran geliyor herşey birden hızlanıp düzeliyordu.

Her neyse ekran kartımı değiştirdim ve sorun düzelmişti fakat tekrar geriye geldi.

Çözünürlüğümü 1680x1080 en yükseği, grafikler vs hepsi yüksekde yani ultranın bir altı.

Son zamanlarda bu donma sorunu aşırı olmaya başladı, ekran çözünürlüğümü 1400x900 civarlarına ayarladım.

Oyunda ki gölgeleri kapattım grafik ayarlarımı en düşük yaptım görün çok çirkin oldu o eski halde oynamak ile şu anki kalite arasında dağlar kadar fark var her neyse sorun halen devam ediyor.

Bu sorunun haricinde sadece facebook'dan video izlerken ekranda birden çizgiler çıkıp mavi ekrana atıyor, ses zarrrrrtttt diye çok şiddetli geliyor kulaklıktan direk reset çekiyorum bu olayıda 10 kere falan yaşamışımdır.

Ramları söküp girişleride dahil iyice temizledim şu anda mavi ekran hatası almadım ama donma hatası devam ediyor.

CS Go oynuyorum çözünürlük en yüksekde grafikler medium'da donma olmuyor, Battlefield 4'de aynı şekilde yine sıkıntı yok fakat League of legends'de donma oluyor kafayı sıyırıcam, bf 4 kasmıyorken lol neden kassın? anlam veremiyorum biri yardımcı olabilirmi ne yapmam gerekiyor?

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Not: Sorun ısınmadan kaynaklı olduğunu sanmıyorum, işlemcinin ve ekran kartının fanları çalışıyor onların haricinde kasada 2 adet fan var biri ön tarafda diğeri arka tarafta, işlemciye yaklaşık 2 hafta önce Termal macun sürdüm, yanlara taşırmadım ince bir tabaka sürdüm çok dikkatli oldum yinede sorun devam etmekte...
 

mfi

Profesör
Katılım
18 Ara 2011
Mesajlar
2,737
Puanları
63
hdd kaç rpm? ve internet hızı kaç? pingde önemli.
 

Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
İnternet hızım 8mps, ping 40-60 arası değişiyor internet hızımda ve pingimde bir sorun yok.

Hdd ve rpm ne ben onları bilmiyorum cahilim o konulara.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Ekran kartımı söktüm açtım termal macunu gri lastik gibi bir şey olmuş, yeniledim iyice tozlardan temizledim taktım.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Araştırdım Harddisk'in rpmsini öğrendim bir program yardımı ile;

 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
İmkanın varsa ubuntuyu live olarak çalıştırıp birde ordan dener misin? Eğer onda da aynı hatayı alırsan yazılımsal değil donanımsal bir sorundur. Özellikle facebook videolarını deneyebilirsin. Hatta wubi ile kurulum yaparsan lol'u da bi denersin orda da aynı sıkıntıyı yaşayacak mısın.
 

Seyhoo

Yasaklı
Yasaklı
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
8,588
Puanları
113
Konum
Bursa
Sorun yüksek ihtimal ramlerde. Memtest programıyla ramleri bi kontrol edin. Powersupply kaç watt onuda öğrenebilir miyiz ? Sorun bunlardan değilse temiz format sorunu düzeltir diye düşünüyorum
 

Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
Powersupply bu güç kaynağı oluyor sanırım? 500 yazıyor kırmızı ile hani tüm kabloların çıktığı sol üst tarafda ki kutudan bahsediyorsunuz dimi?

Ramlarıda şimdi kontrol edicem, geçenlerde ramları sallamıştım yani kıpırdatmıştım, ses takıldı zartttttt diye bağırıyordu ve ekran donmuştu direk reset çektim, sonra ramları çıkarttım temizledim güzelce baya tozlanmışlar, girişleride temizledim.

Her neyse ben bi bakıyım şu programa neyin nesiymiş.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Araştırdımda bu memtest ile 10 saat biri test etmiş anlaşılan bu program hep açık kalıcak durumu analiz edicek işte sorun varsa söyleyecek? tamam bakalım iniyor şu anda sonuç ne olucak merak ediyorum.

Bilgisayarı toplama ramlarda vatandan alınma eğer sıkıntılıysa ram direk değişim yaparlar garantisi vardı hatırladığım kadarıyla.

- - - Mesaj Güncellendi - - -
Seyhoo Bana indirmek için link verebilirmisiniz? usb falan çıkıyor benim usb ile işim yok.
 

Seyhoo

Yasaklı
Yasaklı
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
8,588
Puanları
113
Konum
Bursa
Powersupply bu güç kaynağı oluyor sanırım? 500 yazıyor kırmızı ile hani tüm kabloların çıktığı sol üst tarafda ki kutudan bahsediyorsunuz dimi?

Ramlarıda şimdi kontrol edicem, geçenlerde ramları sallamıştım yani kıpırdatmıştım, ses takıldı zartttttt diye bağırıyordu ve ekran donmuştu direk reset çektim, sonra ramları çıkarttım temizledim güzelce baya tozlanmışlar, girişleride temizledim.

Her neyse ben bi bakıyım şu programa neyin nesiymiş.
http://www.memtest86.com/downloads/memtest86-iso.zip

USB yada CD ye yazdırıp boot ederek ramleri test edebilirsiniz. Dediğim gibi bu gibi sorunlar ramin bellek kümelerinde meydana gelen oksitlenmeler yada kümelerin okunamaz hale gelmesinden kaynaklanan sorun ramlere bilgi gönderilirken okunamaz kümelere bilgi denk geliyor sonra yarım bilgi açığa çıkıyor buda sorun demek oluyor
 

Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
Hmm anladım yani sorun ramdan kaynaklı diyorsunuz, peki her iki ramde sıkıntılıysa ve hatırladığım kadarıyla garantisi bitmedi eğer 2 yıllık garanti veriliyorsa ramlere, değişim yaparlarmı? yada ücreti geriye iade ederlermi?

Elimde 8 gb flash bellek var yeter umarım?
 

Seyhoo

Yasaklı
Yasaklı
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
8,588
Puanları
113
Konum
Bursa

Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
Seyhoo İndi ve açtım orda yazmak için yer çıkıyor, DVD R Sürücü E var sadece, flash belleği görmüyormu?
 

Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
Tamamdır, ayarları görselde ki gibi yaptım sonra tıkladım karşıma uyarı geldi işte her şey gidicek falan diye şimdi de en aşağıda TAMAM. Yazıyor? bir şey açılmadı ne yapmam gerekiyor şu anda?

- - - Mesaj Güncellendi - - -



Hiç bir şey olmuyor şu anda tamam yazıyor :mrgreen: @Seyhoo ?

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Şimdi baktım flash belleğin içine dosyalar gelmiş;

Sonra ki adımlar nedir ne yapmam gerekiyor?

 

Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
Seyhoo Video izledim şimdi ne yapmam gerektiğini öğrendim, bilgisayar açılırken devamlı F11 tuşuna bastım sonra karşıma gelen yerde usb belleği seçtim entere bastım ve memtest şeyi açıldı ramı test etti ve fotoğraftını çektim;



1 adet kırmızı bir şey yazsa bile aşağıda bu sorunlu olduğu anlamına geliyormuş, kısaca ramımda hiç bir problem yok.

Mavi ekran başka bir sorundan kaynaklanıyor anlaşılan ve kasma sorunu için bir çözüm varmıdır? bugun oyun oynamadım, ekran kartıma macun sürdükten sonra test etme fırsatı yakalayamadım ama sorun devam ediceğini biliyorum tabi yinede test edicem hemde grafik ve çözünürlüğü eski haline getirerek.
 

Seyhoo

Yasaklı
Yasaklı
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
8,588
Puanları
113
Konum
Bursa
sağlıklı tarama yaptığınıza emin misiniz hemen bitmez ki öyle
 

Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
sağlıklı tarama yaptığınıza emin misiniz hemen bitmez ki öyle
Pass
Test

Var ya, pass %100 oldu ve ekranda Pass complete no hata işte çıkmak için esc'ye basın dedi, baya bekletti %100 olduktan sonra ve bittikten sonra tekrar aramaya başaldı bende tekrardan arıyor diye çıktım yoksa bitmemişmiydi? bence bitmişti hem baya sürdü hemde ekrana sorun yok çıkabilirsin test bitti tarzında uyarı geldi işe yazıyor orda?
 

Seyhoo

Yasaklı
Yasaklı
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
8,588
Puanları
113
Konum
Bursa
Pass
Test

Var ya, pass %100 oldu ve ekranda Pass complete no hata işte çıkmak için esc'ye basın dedi, baya bekletti %100 olduktan sonra ve bittikten sonra tekrar aramaya başaldı bende tekrardan arıyor diye çıktım yoksa bitmemişmiydi? bence bitmişti hem baya sürdü hemde ekrana sorun yok çıkabilirsin test bitti tarzında uyarı geldi işe yazıyor orda?
tamamdır ramlarde sorun yok bi diğer sorun driver çakışmasından dolayı kaynaklanan sorun powersupply de sorun yok yeterli wattı temiz format atıp tüm sürücüleri güncellemişmiydiniz ?
 

Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
tamamdır ramlarde sorun yok bi diğer sorun driver çakışmasından dolayı kaynaklanan sorun powersupply de sorun yok yeterli wattı temiz format atıp tüm sürücüleri güncellemişmiydiniz ?
Donma sorunu daha ekran kartı almadan önce vardı ekran kartı aldığımda format attırmadım, aradan biraz zaman geçti bu mavi ekran hataları başladı sonra gittim format attırdım driverleri kurması için amd'nin bir programını indirdi bilgisayarcı, o her şeyi buldu tek tek yükledi otomatik.

Mavi ekran hatasıda yeni ekran kartı aldıktan sonra ortaya çıktı ama şu son 2 gündür mavi ekran hatası ile karşılaşmıyorum, ramlarımı çıkartıp temizledim geçenlerde ve ekran kartımada termal macun sürdüm yani yeniledim, birazdan LoL'a giricem akşam 8'e kadar kesintisiz oynayacam bakalım sorun olucakmı.

Driver çakışması olayına gelirsek eski driverlerin olup olmadığını kontrol edebileceğimiz bir program varmıdır? bence çakışma yok gibi ama ben driverler ile bir ara baya içli dışlı olmuştum.
 

Seyhoo

Yasaklı
Yasaklı
Katılım
29 Eki 2013
Mesajlar
8,588
Puanları
113
Konum
Bursa
Donma sorunu daha ekran kartı almadan önce vardı ekran kartı aldığımda format attırmadım, aradan biraz zaman geçti bu mavi ekran hataları başladı sonra gittim format attırdım driverleri kurması için amd'nin bir programını indirdi bilgisayarcı, o her şeyi buldu tek tek yükledi otomatik.

Mavi ekran hatasıda yeni ekran kartı aldıktan sonra ortaya çıktı ama şu son 2 gündür mavi ekran hatası ile karşılaşmıyorum, ramlarımı çıkartıp temizledim geçenlerde ve ekran kartımada termal macun sürdüm yani yeniledim, birazdan LoL'a giricem akşam 8'e kadar kesintisiz oynayacam bakalım sorun olucakmı.

Driver çakışması olayına gelirsek eski driverlerin olup olmadığını kontrol edebileceğimiz bir program varmıdır? bence çakışma yok gibi ama ben driverler ile bir ara baya içli dışlı olmuştum.
Kusura bakma geç cevap veriyorum ama bence temiz bir iso kalıbıyla formatlayıp doğru driverleri son güncelinde yüklesek bir problem olmayacağını düşünüyorum. Bilgisayarınızda yeni dediğinize göre sorun çıkarmaması gerekiyor. Driver Magician ve DriverPack Solution köklü çözümdür yeni sürümleri yanlış driver kurulumunun önüne geçiyor
 

Vikings

Dekan
Katılım
5 Ara 2013
Mesajlar
9,659
Puanları
48
Önemli değil çok iyi ilgileniyorsunuz, şimdi test edicem bakalım.
 
Üst
stat counter