Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


_X_

Tüm Hakları Yalnızlığıma Aittir!
Katılım
22 Ağu 2013
Mesajlar
2,088
Puanları
113
Konum
Uzaktaki Köy
IMG_1278.JPG



İsviçre merkezli enerji firması ABB‘nin, geçtiğimiz yıl başlatılan İsveç merkezli HH Ferries‘e bağlı iki feribotu elektrikliye dönüştürme süreci tamamlanmak üzere.


İlk seferlerine Helsingborg ile Helsingör arasında yapacak olan elektrikli gemiler yılda 7,4 milyon yolcu ve 1.9 milyon araç taşıyabilecek.


Norveç merkezli Yara; Birkeland adıyla üreteceği elektrikli gemiyi 2018 yılında suya indirmeyi planlıyor. Feribotların üzerinde bulunan dizel motorların tamamı sökülerek elektrik ve batarya üniteleriyle değiştirilen gemi son gelen bilgilere göre seferlere başlamak için gün sayıyor.


IMG_1275.JPG



Proje sonunda dünyanın en büyük elektrikli gemileri ünvanını alması beklenen gemilerin açıklanan boyutlarına baktığımızda uzunluğu 238 metre ve 8.414 ton ağırlığında.

ABB'nin açıkladığı bilgilere göre 4MWh‘lık bataryalar gemilere entegre edilmiş olup mesainin kalan kısmında ise soğutma sistemi için de harıl harıl çalışılmakta olduğu bilgisi paylaşılmış durumda.
Arka bölümündeki girişle özel bir kablo vesilesiyle şarj olacak olan geminin bataryaları, 70 elektrikli otomobilin tek seferdeki şarj gücüyle doldurulacak. İki ay içerisinde hazır hale getirilmesi beklenen gemilerin deneme seferleri ilk olarak 4 kilometrelik bir alanda gerçekleştirilicek.


 

Jack1095

Doçent
Katılım
16 Şub 2018
Mesajlar
643
Puanları
43
Konum
Dünya
Acaba bu gemide elektrik kaçağı olma ihtimali ne kadar.Güzel bir proje.
 

DuhanKl

Üyecik
Katılım
2 Tem 2018
Mesajlar
64
Puanları
8
Konum
Rize
Bu iş yürümez şu anda eski bir yük gemisinde bile 15.000 beygir'den fazla makineler varsa yeni nesil büyük yük gemilerinde bu iş nasıl yürüyecek şu anda iyi bir gemide 50.000 beygir'den fazla makineler var yani o makineye elektirik dayanmaz olası bir kaçak oluşmasında sonucu düşünemiyorum bile belki ido gibi kısa mesafe yolcu taşımaları için kullanılabilir.
 
Üst
stat counter