Elektrikli Fluence'ın Fiyatı Açıklandı

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


mr_rain

Guru
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
23,968
Puanları
83
Elektrik motorlu Fluence Z.E.(Zero Emission), Türkiye'de 60.000 TL'den başlayan fiyatlarla satışasunulacak.





Bursa Oyak Renault Fabrikaları'nda üretilen ilk elektrik motorlu Fluence, Fluence Z.E., kamu kuruluşlarına satışının ardından Nisan 2012'den itibaren nihai tüketiciye satışına başlanacak. Elektrik motorlu Fluence'ın satışıyla birlikte başlangıçta İstanbul, Ankara, Gaziantep, Kocaeli ve Bursa olmak üzere 5 pilot ilhizmet veriyor. Nisan 2012 sonrası 40 adetten fazla noktada müşteriye hizmet veriliyor olacak. Tüketici internet sitesi üzerinden talebini geçerek Fluence Z.E. siparişi verebilecek. Türkiye'deki pilot illerde otomobili deneme imkanı bulunuyor. Fluence Z.E.'nin Türkiye satış fiyatı, Avrupa ülkelerinde olduğu gibi termik motorlu bir Fluence'ın satış fiyatına eşdeğer. 2012model Fluence Dynamique 1.5 dCi EDC 110'un tavsiye edilen anahtar teslim liste fiyatı 60.500 TL.

kaynak
 

ganayem

Üyecik
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
74
Puanları
0
aylık akü kira ücreti gibi birşey varmış
rahatsız ediyor
 

alonespy

Asistan
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
399
Puanları
18
60.000 tl + her ay 100 euro pil kirası + yakıt olarak kullanılan elektrik parası = benzinli araba ile aynı tüketim :D
 

hüseyin123

Profesör
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
1,057
Puanları
0
avrupada bireysel acidan, benzin maliyeti henuz bir problem olarak gorulmuyor bence. bizde ise benzin hicbirzaman cozum olmadi bence cunku hep pahali.. benzin pahaliysa bosuna beklemeyin. vergilerle falan elektrikli otomobilde pahali olacaktir.
 

ALPARS

Profesör
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
3,890
Puanları
38
İlla bir yerden sorun olacak.
Akü kirasıda neymiş:glare:
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
6,379
Puanları
63
Konum
İstanbul
elektriğide doğalgaz ile ürettikçe pek anlamı yok. her şekilde katı yakıta dönüyor iş.
 

hüseyin123

Profesör
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
1,057
Puanları
0
acilen nukleer elektrik uretim santraline ihtiyacimiz var. bizim burda her hafta elektrikler kesilir. bir gider 10 dk gelmez. bir gider 30 dk gelmez. burasi turkiyenin kalbi istanbul...
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
6,379
Puanları
63
Konum
İstanbul
acilen nukleer elektrik uretim santraline ihtiyacimiz var. bizim burda her hafta elektrikler kesilir. bir gider 10 dk gelmez. bir gider 30 dk gelmez. burasi turkiyenin kalbi istanbul...
sizin oradaki santrallerde sorun olsa gerek.

istanbulun farklı yerlerinde yaşadım hiç bir yerde sürekli elektrik kesilmesine şahit olmadım. ara sıra arızadan dolayı veya bulunamıyan bir arızadan dolayı sorunlar oldu.

nükleer enerjiye ihtiyacımız olduğuna katılıyorum. tüm gelişmiş ülkelerde onlarca varsa adamların bir bildiği vardır herhalde.
 

alonespy

Asistan
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
399
Puanları
18
aslında ucuz bir yöntem var ama istasyon sayısı çok az...CNG(bildiğiniz doğazın araba versiyonu)...bu sistemin dönüşümü lpg ye oranla biraz pahalı ama yakıt fiyatı lpg nin yarısından az...
 

watchers

Doçent
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
806
Puanları
18
aylık 250 tl akü kirası olduktan sonra hiç bir karı kalmıyorki bunun yalan dolan işler
 

hüseyin123

Profesör
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
1,057
Puanları
0
bir nukleer tesisismiz olsa mesela buyuk bir istihtam olur ve bu surekli bir istihtamdir. elektrik fiyatlarinin dusmesi gerekir. artik faturasi odenmedigi icin elektrigi kesilen kimseye rastlamassiniz bile. cari açık azalır. devletin mali yükü hafifler. vs. japonya gibi adaların üzerine kurulu, buyuk fay hatlarinin gectigi bir ulke bile hic cekinmeden nukleer santral kurduysa eminim suanda elektrik uretmenin baska bir yontemi yoktur.
 

alonespy

Asistan
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
399
Puanları
18
[h=1]
[/h]Renault Mais, Türkiye'de önümüzdeki mart ayında satışa sunacağı elektrikli aracın satış etiketini Fransa merkezle yaptığı sıkı pazarlıklar sonucunda dizel Fluence'ın bile altına indirdi. 100 kilometre mesafeyi 2,5 liralık elektrik tüketimiyle kat eden otomobilin fiyatı batarya hariç 60 bin lira olacak. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, "Fluence Z.E.'yi hükümetin verdiği yüzde 3 ÖTV desteğiyle Avrupa ülkelerinde olduğu gibi normal motorlu Fluence fiyatı ile satışa sunabiliyoruz. 2012 model Fluence Privilege 1.5 dCi EDC 110 modelinin anahtar teslim fiyatı 61 bin 450 lira. Fluence'ın satış fiyatında verdiğimiz sözü tuttuk." dedi.

Zaman gazetesinin haberine göre; Fluence Z.E.'nin Avrupa'daki gibi batarya hariç satılacağını ve aylık abonelik ücreti alınacağını belirten İbrahim Aybar, "Batarya çok pahalı, o yüzden tüketici kiralamış gibi olacak. Aylık bir abonmanlık ücreti verecek. Fransa'da ayda 79 Euro (197,5 TL) alınıyor, bizde 100 Euro (250 TL) civarında olur." diye konuştu. Fluence Z.E.'nin satışına yılbaşı sonrasında başlanacak, teslimatlar mart ayında başlayacak. Elektrikli Fluence için İspanya, Fransa, İngiltere ve Portekiz'de 4 bin ile 6 bin Euro arasında vergi indirimi var. Fransa'da 21 bin 300 Euro'ya satılacak. 100 kilometrelik bir mesafe benzinli araçlarla ortalama 35 lira, dizel araçlarla 25 lira maliyetle katedilirken elektrikli araçlarla aynı mesafeyi 2,5 liraya gitmek mümkün. Fluence Z.E.'nin 22 kWh'lık elektrikli motoru 95 beygirlik bir güç üretiyor. Elektrikli araç tam şarjla maksimum 160 km yol katedebiliyor. Elektrikli araç evdeki bir priz sayesinde 6 saatte şarj edilebiliyor.


kaynak
 

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
2,583
Puanları
38
Benim Aylık Yakıtım 100 TL. 150 TL Cebime Kalır. Almıyorum Varmı İtirazı Olan.Doya Doya Kirletecem Çevreyi.
 

dirent

Asistan
Katılım
11 Ağu 2008
Mesajlar
358
Puanları
0
İlk çıktığında Abs fren sistemi sadece uçaklar için üretilmişti ve bugünkü örneğine göre devasa boyuttaydı. Zaman içinde üretim maliyetleri ve üretim teknolojileri geliştikçe önce otobüs ve kamyonlara sonra da binek araçlara uygun fiyatla uygulanabilir oldu. Günümüzde sıfır satılan bir aracın Abs fren sistemsiz olabileceğini düşünmüyorum. Herhalde tümünde vardır.
Aynı mantık sanırım elektrikli araçlar ve onların aküleri ile de ilgili. Baksanıza çok pahalı olduğu için satmayı düşünmemişler bile, kiralama yöntemini uygulamaya koymuşlar. Zaman içinde bunların da fiyatı düşecektir diye düşünüyorum. O zaman binek araçlar için uygun olabilir. Bu haliyle ayda belli bir kilometrenin üzerinde yol yapmayan için çok efektif görünmüyor. Belki şehiriçi minübüs, taksiler için ki o da şarjın gün içerisinde bitmemesi koşuluyla.Belki zamanla kablosuz şarj falan gelişir. Araç birkaç dakikadan fazla durduğunda şarja geçer falan. Zamanla alâkalı hep.
 

hüseyin123

Profesör
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
1,057
Puanları
0
dirent cok dogru demissin ve bence parasi olaninda bu aracı tercih edecegini dusunmuyorum. MOTOR SESİ OLMADANN ARABA SURULMEZ
 

7.43

Dekan
Katılım
11 Haz 2008
Mesajlar
8,974
Puanları
83
Petrol üreticileri insanların yakasını bırakır mı zannettiniz?
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şub 2008
Mesajlar
11,953
Puanları
113
Ayda 250 tl...
Benim o kadar yakıt giderim yok ise neden bunu tercih edeyim?

Ben ayda 400 tl tüketim yapsam bile bu sisteme geçmekte acele etmezdim! Sonuçta yeni bir teknoloji nasıl sorunlar çıkaracağını kimse bilemez...

Zaman ile fiyatlar daha makul seviyelere gelebilir ama şimdilik tercih etmem ben şahsen...
 
Üst
stat counter